2017-2018

byder velkommen til sin 38.sæson

forside
Sæsonen åbner med en koncert med Ensemble Nordlys med den usædvanlige sammensætning: violin, cello, piano og klarinet, netop som foreskrevet af Olivier Messiaen i hans hovedværk: Kvartet til tidens ende. På programmet står desuden Debussy og Ravel.
Kammerkoret Dekorum ledet af Bo Asger Kristensen har valgt et program med ny dansk kormusik. Det store orkesterbrus leveres i denne sæson af Lyngby-Taarbæk Symfoniorkester under ledelse af Morten Ryelund. I 200-året for Niels W.Gade får vi hans opus 1: Ossian-ouverturen og desuden en hornkoncert af Rich.Strauss med Lasse Mouritzen som solist og Shostakovich' vældige 10.symfoni.
Blæserensemblet Amadeus bidrager også til hyldesten til Niels W.Gade med Morgensangen fra 'Elverskud' og 1.sats af hans symfoni nr.1. Elisabeth Westenholz kaster ekstra glans over koncerten som solist i Mozarts klaverkoncert nr.22. Dirigent er Kristoffer Kaas.
Landets førende pianist Marianna Shirinyan har dannet trio med Priya Mitchell, violin, og Torleif Thedéen, cello, musikere i den europæiske elite. På deres program står klavertrioer af Shostakovich, Babadjanian og Robert Schumann.
Utrættelige Morten Ryelund er dirigent for DUEN (Det Danske Ungdomsensemble), der bare bliver bedre og bedre. Det flotte program indeholder Rich.Strauss' Metamorfoser og Carl Nielsens klarinetkoncert, med Jonas Frølund som solist. Her har DUEN allieret sig med de nødvendige blæserstemmer.
Svend Asmussen bliver mindet med en koncert med Mads Tolling Quartet. Mads Tolling fik for 10 år siden en stor nodesamling af Svend Asmussen.
Sæsonens sidste koncert er med Concerto Copenhagen som under Lars Ulrik Mortensens fyrige ledelse vil spille Johann Sebastian Bachs 4 orkestersuiter.