2020-2021

byder velkommen til sin 41.sæson

forside
Sæsonen åbner med en præsentation af dejlige sange af en af landets store sangkomponister, Kai Normann Andersen, fremført af Sophie Thing-Simonsen fulgt af fløjte, cello og guitar. Trio Vitruvi anført af Niklas Walentin vil spille Schubert, klavertrioen i B-dur og Forellekvintetten, hvor de suppleres med bratsch og kontrabas.

Kammerphilharmonie Europa fra Køln under ledelse af Leonid Tritus har hele 6 værker på programmet, fra barok over wienerklassik til romantik. Trioen Vinding, Villén & Tophøj, vil levere et musikalsk festfyrværkeri med folkemusik fra Sverige, Irland og Danmark.

Violinisten Kristian Jørgensen, ofte kaldet Svend Asmussens arvtager, vil med sin kvartet præsentere den klassiske jazz. Vokalensemblet Musica Ficta og Bo Holten har sammensat et program med sange af bl.a. Carl Nielsen og Thomas Laub fra tiden omkring genforeningen i 1920.

Og så foretager vi en musikalsk rejse til 1600-tallets Spanien med Via Artis Konsort, der med dansesange viser en spændende side af barokmusikken. Det Danske Ungdomsensemble med Morten Ryelund har bedt Anders Koppel skrive et værk, der her får sin uropførelse. På programmet endvidere en Haydnsymfoni og Schönbergs smukke 'Verklärte Nacht'.

De to bedste klarinetkvintetter i det klassiske repertoire er skrevet af Mozart og Brahms, og de bliver spillet af Morgan Kvintetten, der bl.a. tæller søstrene Julie og Emilie Eskær. Sæsonens sidste koncert bliver med Gitta-Maria Sjöberg, hendes mand Matti Borg og deres søn Markus Emil Borg, der har sammensat et program med bidrag fra opera, musical og den danske og svenske sangskat.