2018-2019

byder velkommen til sin 39. sæson

forside
Sæsonen åbner med en operakoncert med Helsingør Kammeropera, der med sangerne Guido Paevatalu, Niels Jørgen Riis og Camilla Illeborg vil fremføre populære arier fra operarepertoiret. Pianisten Leif Greibe akkompagnerer.

Copenhagen Soloists ledet af Jonathan Ofir kommer med et rent Mozart-program: Sinfonia Concertante for violin og bratsch, motetten "Exsultate jubilate" med den unge sopran Sophie Thing-Simonsen som solist og symfoni nr.40.

Allehelgens-søndag vil elitekoret Chr.IVs Vokal-ensemble, dirigeret af Ruben Munk, fremføre et allehelgensprogram, hvor hovedværket er de Victorias store Missa pro defunctis. Afiara String Quartet fra Canada har allieret sig med en ekstra bratschist og vil spille strygekvintetter af Mozart, Carl Nielsen og Brahms.

Middle East Peace Ensemble ledes af Henrik Goldschmidt, der har Anders Singh Vesterdahl, Bilal Irshed og sangerinden Fatma Zidan med sig i et program med musik fra Mellemøsten.

Morten Ryelund er dirigent for DUEN (Det Danske Ungdomsensemble), og de byder på Shostakovich' Kammersymfoni, en koral af Bach og Edvard Griegs Holbergsuite.

Det store orkesterbrus leveres af Amatørsymfonikerne under ledelse af Bo Holten. Vi får nordisk musik med et intermezzo af Wilhelm Stenhammar, Johann Svendsens Symfoni nr.2 og Herman D. Koppels 3.klaverkoncert med Rikke Sandberg som solist.

Trio Millmann-Thomsen-Rehling spiller fløjte, cello og harpe i et program med fransk, argentinsk og dansk musik.

Sæsonens sidste koncert er med Trio con Brio som udover kendte klavertrioer af Beethoven og Brahms vil spille Hans Abrahamsens "Traumlieder" fra 2009, der er skrevet til Trio con Brio.