Logo for Espergærde Musikforening     Espergærde Musikforening

kort og adresser

Referater

Retur til forsiden

Espergærde Musikforening afholdt sin første koncert i januar 1981 og har som formål at fremme kendskabet til og interessen for klassisk ældre og nyere musik.
Dette sker dels ved afholdelse af koncerter, dels ved musikoplysende virksomhed i forbindelse med koncerterne.

Forud for hver koncert modtager medlemmerne et nyhedsbrev med et detaljeret program for koncerten og en udførlig omtale af såvel de medvirkende som af musikværkerne.
Ønsker du fremover at få tilsendt mail med programnoter (nyhedsbrev) send denne mail med udfyldte oplysninger:
Send programnoter
Du kan til en hver tid afmelde dig via mail til musik@espergaerde-musikforening.dk

For at få nyhedsbrevet skal du sende din mailadresse til foreningen. Denne benyttes også ved eventuelle ændringer, aflysninger eller andet.

Mail til foreningen: musik@espergaerde-musikforening.dk

Hamletstrygerne 1983
Et gennemgående orkester i Musikforeningens lange liv har været Hamletstrygerne. Allerede ved den tredje koncert i foråret 1981 spillede de en vellykket koncert med Michala Petri som solist. Salen var fyldt med 400 begejstrede tilhørere. Her ses orkestret i Kronborg Slotsgård 1983. Foto Bo Reinholdt, fra Helge Lomholts bog, At mødes i musik.

Espergærde Musikforenings koncerter nyder værdifuld støtte fra Helsingør Kommune, Statens Kunstråd, Solistforeningen samt EIFs venner.